نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3129
-
الف
+

هشتمین جشنواره فرهنگی «میوه توت» در پنجشیر برگزار شد

هشتمین جشنواره عنعنوی «میوه توت» با اشتراک ده ها شاعر، نویسنده و شخصیت های فرهنگی افغانستان به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش آی فیلم2، هشتمین جشنواره عنعنوی «میوه توت» با حضور «عبدالودود علی مردان» رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت پنجشیر و با اشتراک رییسان ادارات محلی پنجشیر و ده ها شاعر، نویسنده و شخصیت های فرهنگی به صورت آنلاین برگزار شد.

«عبدالودود علی مردان» گفت: هدف از برگزاری جشنواره میوه توت پاسداری از ارزش های فرهنگی، همگرایی و شناخت بین شعرا، نویسندگان و فرهنگیان کشور می باشد.

«جاوید راحل» رییس دفتر مقام ولایت پنجشیر درباره پیشینه میوه توت در این ولایت صحبت کرد و گفت: توت میوه شیرین، نشانه از فرهنگ دیرینه پنجشیر می باشد که باعث می شود فرهنگیان و قلم به دستان را دور هم جمع کند و سبب غنای فرهنگی این دیار گردد.

در این جشنواره شرکت کنندگان از ولایت های کاپیسا، پروان، لغمان، غزنی، بامیان و بدخشان به شکل آنلاین سروده هایشان را که در وصف میوه توت ترتیب کرده بودند، به خوانش گرفتند.

جشنواره عنعنوی «میوه توت» همه ساله در فصل تابستان در ولایت پنجشیر برگزار می شود. شماری از شاعران و فرهنگیان، «توت» را نماد فرهنگ و مقاومت در تاریخ دیرینه مردم پنجشیر و ولایت های همجوار آن دانسته و هدف از برگزاری این جشنواره را فراخوانی مردم به فرهنگ همدلی و همزیستی صلح آمیز می دانند.

م ح

نظر شما
ارسال نظر